Prius Prime debutta a New York


Toyota took the wraps off the 2017 Prius Prime plug-in hybrid at the 2016 New York auto show, and it will be the most advanced Prius yet once it goes on sale in all 50 states in fall 2016.
Like the standard Prius Hybrid, the Prius Prime features the extensive use of high-strength steel in its construction to keep the body lightweight and strong. Aluminum and carbon fiber also helped keep the car’s weight in check. The hood, for example, is made of aluminum, and the rear hatch is built out of carbon fiber. As a result, the Prius Prime is expected to have one of the lowest drag coefficients among sedans. To help it cheat the wind even better, the Prius Prime also comes with automatic grille shutters for better aerodynamics when the radiator doesn’t need cooling.
Delivering exceptional fuel economy remains the Prius Prime’s primary mission, and with the same revised hybrid powertrain as the standard car, it promises to have excellent EV range and the ability to travel 600 miles before needing to refuel.


Leggi anche

La perdita di performance della Front Wing dal punto di vista strutturale, nel prototipo della stagione 2022, ha spinto il Team Dynamis PRC a realizzare analisi esplicite ad impatto con i coni delimitanti il tracciato. In questo modo, è possibile valutare come implementare sequenze di laminazione e la geometria di alcuni componenti dell’assieme dell’ala frontale….

Leggi tutto…

The AIMPLAS’s FOREST (advanced lightweight materials for energy-efficient structures) project aims to provide new innovative eco-composites for safe and sustainable transport applications, by combining the development of bio-based polymers and additives, recycled fibers with greater resource efficiency and particles to avoid electromagnetic interference in full alignment with the EU 2030 Climate and Energy Framework….

Leggi tutto…

Hikari, Ranger Compositi e il Laboratorio Polimeri e Compositi del Dipartimento di Ingegneria dell’Università di Ferrara Italia hanno studiato un nuovo materiale composito, denominato “Green Moulding Composite” o GMC, simile a un normale Sheet Moulding Compound o un Bulk Moulding Compound, ma in cui i tradizionali componenti sono stati sostituiti da soluzioni più compatibili con l’ambiente. Tale materiale è stato utilizzato per la realizzazione di battery cover ecosostenibili….

Leggi tutto…

L’automotive sta evolvendo verso un nuovo mondo, incentrato sui veicoli ecologici, elettrici e interattivi, sul carburante a idrogeno e su altre soluzioni che solo pochi anni fa sembravano irrealizzabili. In quest’ottica il Gruppo Persico ha lavorato con OEM e Tier1 per sviluppare un serbatoio in materiali compositi per lo stoccaggio dell’idrogeno….

Leggi tutto…

Faced with ambitious emissions legislation and a responsibility to minimize the transport sector’s impact on the environment, automotive manufacturers are pursuing more sustainable alternatives. While much of the discussion focuses on electric motors and new battery technologies, progress is being made elsewhere. Per Mårtensson, Chief Sales Officer at Bcomp, talks about natural flax fibre composites and the new Volvo EX30….

Leggi tutto…