CAMX Award: innovation in composites and advanced materials market

The flagship CAMX Award recognizes innovations that have the potential to significantly impact composites and advanced materials in the marketplace. The CAMX Award will be awarded to two game changing entries that reflect the depth and breadth of the CAMX theme: Combined Strength. Unsurpassed Innovation.

The coveted CAMX Award is awarded to two top entries that exemplify the CAMX Theme of Combined Strength. Unsurpassed Innovation. The award allows organizations and individuals to showcase groundbreaking achievements that have the potential to truly change the composites and advanced materials industry through their innovation and application. Deadline to submit the innovations for consideration is July 8, 2020.

To enter the award, companies have to present a composites product that clearly demonstrates a team approach to problem solving, utilizing shared knowledge, resources, and talent to create an outstanding example of the best use of composites materials.

 

 
First area: Combined Strength.

If a company wants to submit its product to the area “Combined Strength”, its innovation should has the potential to:

  • Increase manufacturing efficiencies
  • Significantly impact new and emerging markets
  • Shift industry expectations
  • Improve sustainability and recyclability
  • Demonstrate the power of collaboration
  • Shape the future of composites and advanced materials.

Entries will be evaluated in five areas:

  • Concept and design
  • Collaboration
  • Production and delivery
  • Value
  • Impact.
Second area: Unsurpassed Innovation.

In this area there will be admitted only the projects with the aim of developing an innovative composites product that distinctly illustrates a novel design incorporating low-cost materials for high-volume applications, or high-performance applications using low-volume materials, that has the potential to significantly impact existing markets or open new markets.

See details and criteria here.

Source: CAMX


Leggi anche

ICN2 spray-drying

Il gruppo di ricerca Supramolecular NanoChemistry and Materials dell’ICN2 (Spagnaha ampliato il campo di applicazione della tecnica dello spry-drying, la tecnica di essicamento a spruzzo delle sospensioni liquide, dimostrando anche che è un metodo adatto per produrre strutture metallo-organiche (MOF) e strutture organiche covalenti (COF), nonché i loro composti…

Leggi tutto…

Method to produce spoke wheels in FRP

Un gruppo di ricercatori dell’Università Tecnica di Kaiserslautern ha sviluppato un metodo di produzione automatizzata più efficiente di quelli in uso per la produzione di ruote a raggi in plastica fibrorinforzata. Il nuovo metodo non solo è più economico, ma anche a basso impatto ambientale, in quanto non produce scarti…

Leggi tutto…

Aperte le iscrizioni per la Scuola Estiva Materiali Compositi 2020

Quest’anno la Scuola Estiva Materiali Compositi si svolgerà online e in collaborazione con Compositi Magazine e la piattaforma Compositi Live Webinar. L’evento si svolgerà in tre sessioni pomeridiane nelle giornate del 15, 16 e 17 settembre. È possibile iscriversi sia a una sola sessione, che a due o a tutte e tre. Iscriviti ad ogni sessione a cui vuoi partecipare, effettuando una singola registrazione per ciascuna. L’iscrizione verrà ritenuta valida una volta ricevuta la contabile del bonifico….

Leggi tutto…

La Purdue University (West Lafayette, Ind., USA) ha annunciato che i suoi ricercatori hanno sviluppato un metodo a basso costo, sostenibile ed ecologico per la produzione di pannelli compositi, un metodo che l’Università afferma sta già vedendo un crescente interesse e supporto da parte dei principali attori del settore …

Leggi tutto…

Sustainable Composites logo

Una nuova iniziativa per affrontare il problema del riutilizzo e del riciclo dei materiali compositi alla fine del loro ciclo di vita prende il via nel Regno Unito, sotto la guida del National Composites Centre (NCC) e del Center for Process Innovation (CPI).
Da questa iniziativa, denominata Sustainable Composites, dovrebbe nascere la prossima generazione di materiali compositi eco-compatibili, grazie a una partnership tra industria, mondo accademico e governo che sfrutterà la ricerca e lo sviluppo tecnologico dei compositi nel Regno Unito …

Leggi tutto…