National Graphene Association diventa partner del Centro di ingegneria e innovazione di Graphene (GEIC) dell’università di Manchester


The National Graphene Association (NGA), the main organization and body in the US advocating and promoting the commercialization of graphene, has joined the Graphene Engineering and Innovation Centre (GEIC) at the University of Manchester as a new affiliate partner.
Graphene, dubbed the wonder material of the 21st century, was discovered in 2004 by Andre Geim and Konstantin Novoselov at the University of Manchester. The University of Manchester is home to an innovation ecosystem that includes National Graphene Institute (NGI) and GEIC.
The purpose of the £60m GEIC is to foster the commercialization of graphene by providing cutting edge international research and technology facility. Affiliate partners will participate in a proactive effort to assist in expanding the graphene community and increase the value in future graphene products and innovations.
This U.S.-U.K. partnership signifies an important step for global commercialization of graphene. Executive Director of NGA, Zina Jarrahi Cinker said: “Graphene is a global material. This valuable partnership provides a path for graphene stakeholders in the two countries to connect with resources, services and business opportunities that will expedite the commercialisation of graphene globally.”
“The Affiliate Membership programme is a key network which will allow our Tier 1 and Tier 2 partners to access the further systems and know-how they need to facilitate their projects and benefit from working with graphene.”
“We provide world-leading graphene, materials expertise and state-of-the-art equipment and our affiliate network can help provide IP advice, specialist recruitment, business support and other resources to add value and accelerate the time to market,” said James Baker, CEO of Graphene Manchester.
NGA will be joined in this partnership with, Michael Page, Mewburn Ellis LLP, Potter Clarkson, and TransitionPlus. GEIC will open officially in December 2018.


Leggi anche

Tim Young, Head of Sustainability del National Composites Centre, ha illustrato a “The Engineer” i risultati di una ricerca realizzata dall’istituto che fornisce una panoramica delle possibilità di introdurre soluzioni basate sulla chimica nella supply chain dei compositi nel Regno Unito, al fine di garantire la sostenibilità nel settore….

Leggi tutto…

Il National Composites Center (NCC) sta promuovendo un progetto industriale congiunto (JIP) che affronterà la sfida del benchmarking delle prestazioni di permeabilità dei tubi compositi termoplastici (TCP) per la distribuzione dell’idrogeno. L’obiettivo verrà raggiunto attraverso la produzione di campioni di tubi standardizzati, che costituiranno un database di misurazione della capacità del rivestimento e del materiale di rinforzo….

Leggi tutto…

L’azienda belga Umbrosa sviluppa ombrelli e ombrelloni per esterni che, essendo utilizzati anche in ambienti costieri o boschivi, devono essere in grado di sopportare l’esposizione prolungata al vento forte, all’acqua salata, alle piogge e ai raggi solari. Per migliorare le prestazioni meccaniche dei propri prodotti, Umbrosa ha scelto di affidarsi ad Exel Composites che ha progettato nervature in compositi per ombrelli….

Leggi tutto…

The Italian automaker Pagani makes some of the world’s most exclusive hypercars. The chassis consists entirely of carbon-fiber parts. For cutting, Pagani has been relying on equipment from Swiss cutting-system manufacturer Zünd for more than 20 years. In 2015, Pagani installed its first cutting system Zünd G3 L-2500. The 2018 was the year of the second G3 L-2500….

Leggi tutto…

La casa automobilistica italiana Pagani produce alcune delle hypercars più esclusive al mondo. La monoscocca è realizzata in materiali compositi di ultima generazione come il Carbo-Titanio. Per il taglio, l’azienda modenese si affida da oltre vent’ anni alle tecnologie della svizzera Zünd. Nel 2015, Pagani ha installato il suo primo sistema di taglio Zünd, modello G3 L-2500. Risale, invece, al 2018 l’inserimento in produzione del secondo G3 L-2500….

Leggi tutto…