Sulla strada come in pista


Few cars are able to switch from the road to the racing circuit as easily as the 570S, but McLaren has gone a step further by introducing a lighter, even more agile version designed for customers who are more frequent visitors to the track.
Available to order now, the Track Pack deploys lightweight and aerodynamic technologies inspired by the 570S GT4 racing car. The rear wing has been raised by a further 12mm – increasing rear downforce, and providing even greater stability during high-speed cornering – and the overall weight has been reduced by 25kg vs the standard 570S, enhancing both its turn-in response and lateral agility. That weight reduction has been achieved by replacing the standard seats with carbon fibre racing buckets. The leather interior facings are swapped for hard-wearing Alcantara, and the final kilos are shed thanks to fitment of a set of super-lightweight alloy wheels.
Final visual touches are applied by McLaren Special Operations and include a Dark Palladium roof, and Stealth-finish sports exhaust. Mechanically, this new 570S uses the proven 3.8-litre twin-turbocharged V8 engine, with 570PS (562bhp), capable of reaching 0-124mph (0-200kph) in just 9.5 seconds and a 204mph (328kph) top speed.
However, unlike the standard car, the Track Pack model features the same advanced telemetry system as the McLaren P1™ hypercar. It provides real-time lap data, including detailed sector splits and driver comparisons, plus post-race logs to pore over in search of that final extra tenth as you hone your perfect lap time.
When combined, the changes transform the 570S into the most track-focused member of the Sports Series yet, but for customers less interested in ultimate circuit performance, the Track Pack is launched alongside the Design Editions.
A series of five bespoke models, with a range of evocative colour and trim combinations handpicked by the McLaren design team, the Design Editions showcase the expressive styling of the 570S at its best. Every element, from the wheels to the exhausts, paintwork, alloys and cabin trim, is chosen to complement one another.
For example, the Design Edition 1 is finished in Vermillion Red, with five-spoke diamond-cut alloys, red brake calipers, and an interior trimmed in Jet Black and Apex Red Nappa leather. The other design editions appear in Onyx Black, Storm Grey, Ventura Orange and Silica White, but customers can still choose their own unique trim options and carbon fibre panels from MSO to complete their order.
Both the Track Pack and Design Editions are reserved exclusively for the 570S Coupé, with deliveries due early in 2017.


Leggi anche

I giovani ingegneri del Team Dynamis PRC hanno studiato e realizzato una struttura di assorbimento di impatti frontali in fibra di carbonio per la vettura che gareggerà nel campionato di Formula Student nella stagione 2022. La monoposto elettrica del Team del Politecnico di Milano parteciperà a 3 competizioni a livello universitario in Italia, Ungheria e Germania tra luglio e agosto. …

Leggi tutto…

Il gruppo giapponese Toyoda Gosei Co., Ltd. ha sviluppato un nuovo materiale composito con matrice termoplastica e rinforzo in nanofibre di cellulosa (CNF) per applicazioni automotive con l’obiettivo di ridurre la CO2 durante il ciclo di vita dei componenti automobilistici, dall’approvvigionamento e produzione delle materie prime al riciclaggio e allo smaltimento. CNF è cinque volte più resistente dell’acciaio e ha un quinto del peso dell’acciaio. …

Leggi tutto…

I sistemi compositi continui e il sistema di pultrusione in poliuretano riducono le dimensioni della traversa fornendo allo stesso tempo resistenza, rigidità e stabilità per resistere a carichi elevati. Il primo pick-up della serie F completamente elettrico della Ford Motor Company debutterà questa primavera con una sezione strutturale pultrusa in poliuretano. Con i sistemi di Continuous Composites Systems™(CCS) di L&L Products e il sistema di pultrusione poliuretanica Elastocoat® 74850 di BASF non è stata necessaria l’ampia riprogettazione della traversa….

Leggi tutto…

Ilium Composites, produttore globale di rinforzi compositi strutturali in fibra di vetro, ha sviluppato un prodotto innovativo per garantire una migliore finitura estetica. Si tratta di Amplify surface veil che trova applicazione soprattutto nel settore marittimo e automobilistico. Preferito rispetto alle alternative in metallo, non ha rivali in termini di rapporto qualità/prezzo e di resistenza chimica…

Leggi tutto…

Elettronica integrata nei rivestimenti interni delle automobili grazie all’impiego di tessuti hi-tech realizzati con scarti di fibra di carbonio. È uno degli obiettivi del progetto di ricerca industriale TEX-STYLE che vede la partecipazione, tra gli altri, di ENEA e del Centro Ricerche Fiat (CRF) come coordinatore. Alla base un mix tra fibra di carbonio e poliestere per la creazione di un tessuto intelligente e soprattutto a basso impatto ambientale….

Leggi tutto…