Cina: elicotteri ultraveloci entro il 2025


China is developing new ultrafast and advanced helicopters and is set to  produce prototypes of the aircraft within the next decade, according to the country’s chief helicopter designer, the China Daily reported.

The development of advanced, new-concept helicopters has been included in national aviation industry plans and related experiments such as the wind tunnel tests are underway,” said Wu Ximing, chief helicopter designer at Aviation Industry Corp. of China.

Wu added that they are expecting to produce some proof-of-concept prototypes in the next four to five years to examine the design as well as to conduct some test flights. He said that they are planning to make production prototypes before 2025.

In Sept. 2013, the Aviation Industry Corporation of China presented models of several new-concept helicopters for the first time at the Second China Helicopter Expo. Among the exhibited include the Blue Whale tilt rotor aircraft and the unmanned Jueying-8 helicopter, which are both being developed by the company’s Helicopter Research and Development Institute.
According to the report, the Blue Whale has the advantage to fly at an ultrafast speed of 700 kilometers per hour, which is twice the top speed of most helicopters today.

On the other hand, the Jueying-8, an unmanned, high-speed helicopter, has shuttle-shaped structure that allows it to gain a maximum speed of 400 km/h. Its unique design makes the helicopter less detectable by radar.

Wu Peixin, an editor at Aerospace Knowledge magazine, said that the projects show China has expertise in the development of aerodynamics, composite materials and helicopter engines.

Song Zhongping, a military affairs commentator, told Qianjiang Evening News of Zhejiang Province that ultrafast helicopters have a huge potential in counterterrorism and anti-submarine tasks as well as maritime search and rescue. Their high speed will help them evade anti-aircraft weapons, he added.

Photo’s 1 caption: Wu Ximing, chief helicopter designer at Aviation Industry Corp. of China.


Leggi anche

Plataine, fornitore di soluzioni di AI e Industrial IIoT per l’ottimizzazione della produzione, ha intrapreso una collaborazione con l’Advanced Technologies Lab for Aerospace Systems (ATLAS), parte del National Institute for Aviation Research (NIAR) della Wichita State University, per esplorare le possibilità di evoluzione digitale dei processi di produzione di compositi avanzati, grazie all’analisi dei dati….

Leggi tutto…

Un consorzio composto dalle PMI ÉireComposites e Plasma Bound e dall’Università tecnologica di Dublino ha ottenuto un finanziamento governativo di 2,5 milioni di euro per il progetto Ad Astra, che ha l’obiettivo di promuovere l’adozione di materiali compositi leggeri in diverse fasi del processo produttivo dell’industria aerospaziale. Il lavoro sarà sostenuto nell’ambito del DTIF (DISRUPTIVE TECHNOLOGIES INNOVATION FUND) Call 5, guidato dal governo irlandese e da Enterprise Ireland….

Leggi tutto…

AIMPLAS e TNO hanno concluso il progetto ELIOT, che prevede una revisione completa delle tecnologie di riciclaggio per compositi e biocompositi. Durante i test sono stati valutati dodici metodi applicati a sei diversi materiali. La solvolisi e la pirolisi sono risultate le alternative più promettenti per la produzione su larga scala. La pirolisi, tuttavia, ha dimostrato di avere costi economici ed ambientali maggiori rispetto alla solvolisi, dal momento che genera il 17% in più di anidride carbonica e sviluppa il doppio del calore….

Leggi tutto…

In occasione dell’evento JEC Forum ITALY – organizzato da JEC Group in collaborazione con Assocompositi – del prossimo 6-7 giugno 2023 a Bologna, Leonardo Spa terrà un intervento all’interno della sessione “Nuovi modelli per l’innovazione e nuove tecnologie”. Disponibile ora l’abstract dello speech!…

Leggi tutto…

Nell’ottica di rendere più sostenibile l’industria aerospaziale, i compositi a sandwich possono sostituire i termoindurenti tradizionali nella creazione di parti strutturali degli aerei, senza rinunciare alla resistenza in ambienti estremi o in situazioni di carico imprevisto. EconCore sta lavorando con Airbus, Fraunhofer e il Politecnico della Danimarca (DTU) alla realizzazione di un timone sostenibile per un aeromobile in compositi a nido d’ape….

Leggi tutto…