A350 XWB passa l’ultimo test di carico

A350 XWB passes ultimate load wing test

Airbus successfully performed the ultimate load test of the A350 XWB’s wing in December 2013, applying loads up to 1.5 times higher than those the aircraft would ever encounter in its entire in-service life. At ultimate load, the A350 XWB wingtip deflection exceeds five metres.
This test was performed on the A350 XWB static test airframe that was built specifically to demonstrate the structural integrity of the airframe. The strains induced into the airframe are measured and monitored in real time using more than ten thousand measurement channels. The huge volume of data recorded is analysed and correlated to the structural computer models which have been used to design the airframe
Airbus already passed the last of the ultimate load tests for the A350 XWB fuselage in early December 2013. These successful ultimate load tests are important milestones for type certification and another step on the road entry into service of the A350 XWB in Q4 2014.

Fonte: Airbus


Leggi anche

Il network di comunicazione di Compositi indice la sua prima call for papers per dare ancora più rilievo alla qualità e ancora più voce alle realtà meritevoli. È il tuo momento, sii protagonista del settore. Il materiale inviato dovrà attenersi all’applicazione di materiali compositi. Condividi con noi il tuo abstract entro il 30 aprile, scrivendoci a: redazione@tecneditedizioni.it…

Leggi tutto…

Con la Legge di Bilancio 2021 viene confermato il Bonus pubblicità anche per i prossimi due anni. Attraverso il credito di imposta si potrà recuperare il 50% di quanto investito in campagne pubblicitarie su quotidiani e riviste, anche online.
Prenota entro il 31 marzo la tua pianificazione per usufruire del credito d’imposta….

Leggi tutto…

A new direct mould tooling technology for aerospace announced by Decision SA, part of the leading European composites consortium, Carboman Group, and a specialist in the development, prototyping and production of large composite structures. This solution provides OEMs and manufactures with short lead times – as short as six to eight weeks. Direct moulds are highly stable for series production both in and outside of the autoclave at temperatures of up to 180˚C….

Leggi tutto…

Nel settore dei compositi, i clienti richiedono macchine che progrediscano con lo sviluppo dei materiali e stiano al passo con la tecnologia software garantendo anche bassi consumi, sostenibilità e sicurezza. FKgroup sembra aver affrontato tutte le condizioni con il suo sistema di taglio automatizzato di punta: Tecno Freccia è il risultato di uno sforzo tecnologico di decenni….

Leggi tutto…

NASA’s HUNCH program for High school students United with NASA has the goal to empower and inspire students through a Project-Based Learning program and through the participation in the design and fabrication of real-world valued products for NASA….

Leggi tutto…