Cina: elicotteri ultraveloci entro il 2025


China is developing new ultrafast and advanced helicopters and is set to  produce prototypes of the aircraft within the next decade, according to the country’s chief helicopter designer, the China Daily reported.

The development of advanced, new-concept helicopters has been included in national aviation industry plans and related experiments such as the wind tunnel tests are underway,” said Wu Ximing, chief helicopter designer at Aviation Industry Corp. of China.

Wu added that they are expecting to produce some proof-of-concept prototypes in the next four to five years to examine the design as well as to conduct some test flights. He said that they are planning to make production prototypes before 2025.

In Sept. 2013, the Aviation Industry Corporation of China presented models of several new-concept helicopters for the first time at the Second China Helicopter Expo. Among the exhibited include the Blue Whale tilt rotor aircraft and the unmanned Jueying-8 helicopter, which are both being developed by the company’s Helicopter Research and Development Institute.
According to the report, the Blue Whale has the advantage to fly at an ultrafast speed of 700 kilometers per hour, which is twice the top speed of most helicopters today.

On the other hand, the Jueying-8, an unmanned, high-speed helicopter, has shuttle-shaped structure that allows it to gain a maximum speed of 400 km/h. Its unique design makes the helicopter less detectable by radar.

Wu Peixin, an editor at Aerospace Knowledge magazine, said that the projects show China has expertise in the development of aerodynamics, composite materials and helicopter engines.

Song Zhongping, a military affairs commentator, told Qianjiang Evening News of Zhejiang Province that ultrafast helicopters have a huge potential in counterterrorism and anti-submarine tasks as well as maritime search and rescue. Their high speed will help them evade anti-aircraft weapons, he added.

Photo’s 1 caption: Wu Ximing, chief helicopter designer at Aviation Industry Corp. of China.


Leggi anche

Il peso dei satelliti spaziali può rendere costoso il raggiungimento dell’orbita terrestre bassa (LEO). Se ne sono rese conto le aziende australiane che hanno dovuto fare i conti con i fornitori di lancio che fatturano i carichi utili al chilogrammo. È emersa quindi la necessità di utilizzare strutture più leggere, ma al tempo stesso robuste, per resistere in ambienti spaziali con temperature estreme….

Leggi tutto…

Axiom Space, ideatore della prima stazione orbitale commerciale, ha annunciato una collaborazione con Prada, luxury brand milanese fondato nel 1913, per la creazione delle tute destinate agli astronauti della missione Artemis III della NASA. Sarà il primo sbarco sulla Luna con equipaggio dai tempi dell’Apollo 17, che risale al 1972….

Leggi tutto…

Con l’obiettivo di promuovere l’adozione di tecnologie verdi nel settore aeronautico, riducendo conseguentemente, le emissioni di carbonio. La NASA ha deciso di stanziare cinquanta milioni di dollari per finanziare quattordici organizzazioni che si occuperanno dello sviluppo di processi di produzione e materiali compositi avanzati per le strutture degli aerei…

Leggi tutto…

Il Fraunhofer Institute for Manufacturing Technology and Advanced Materials IFAM di Stade (Germania) sta sperimentando nuovi materiali e soluzioni di automazione per produrre velivoli più leggeri ed efficienti. Queste tecnologie rappresentano un passo decisivo sulla strada della sostenibilità, dato che ogni chilogrammo di peso risparmiato in un aereo passeggeri comporta una diminuzione del consumo di cherosene fino a 120 kg all’anno….

Leggi tutto…

La supply chain dell’Additive Manufacturing in scena dal 28 al 29 settembre 2023 nella cornice del Museo Alfa Romeo per la XI edizione del Convegno/Exhibition RM FORUM…

Leggi tutto…