Il nuovo Boeing 777X diventerà il jet bimotore più grosso al mondo


How the Next 777 become the World’s Biggest Twin-Engine Jet

Boeing confirms the clever new wing design for its next-gen 777X family of planes.

Boeing has confirmed it will build a sprawling 108-foot-wide wing for the next generation of its 777 aircraft.
The new wing borrows design cues from a sailplane and the manufacturing process from Boeing’s all-composite 787 airliner. With 20 percent more wing area than the current fleet of 777s, the 777X will become the largest twin-engine jet in the world.

This increased wing length and area will create more lift, decreasing fuel consumption and operating costs by more than 10 percent. Increased structural flexibility resulting from the composite construction materials will allow the long wings to gracefully curve up into the air at the tips. This curved shape will optimize the wing’s aerodynamics to create even more lift.

Building a massive new wing isn’t just about the airplane itself. For the new 777 to operate with the size constraints of modern airport, Boeing’s engineers had to design a unique folding wingtip. This will let the new airplane fit at all the airports currently able to receive existing 777s.

Manufacturing such a massive and complicated piece of carbon composite aerodynamic technology is a feat unto itself.  Upon completion of the new wing design, Boeing began to transport the first of three enormous autoclaves to their new 777X Composite Wing Center, a 1.3-million-square-foot facility. These autoclaves are where the wing will be heated and undergo immense pressures during the carbon composite manufacturing process. The first autoclave was built out of 13 sections and was assembled to create a 120-foot by 28-foot wing-baking oven.

Portions of Highway 526 near Boeing’s Everett factory in Washington were shut down to avoid any accidents from distracted drivers gawking at the rig transporting the autoclave.

The 777X family is intended to directly compete with the new Airbus A350 and claims to provide greater payload, range, and fuel burn. Boeing has received orders and commitments for 320 airplanes in the 777X family, which will hit the production line in 2017.


Leggi anche

La supply chain dell’Additive Manufacturing in scena dal 28 al 29 settembre 2023 nella cornice del Museo Alfa Romeo per la XI edizione del Convegno/Exhibition RM FORUM…

Leggi tutto…

Plataine, fornitore di soluzioni di AI e Industrial IIoT per l’ottimizzazione della produzione, ha intrapreso una collaborazione con l’Advanced Technologies Lab for Aerospace Systems (ATLAS), parte del National Institute for Aviation Research (NIAR) della Wichita State University, per esplorare le possibilità di evoluzione digitale dei processi di produzione di compositi avanzati, grazie all’analisi dei dati….

Leggi tutto…

Un consorzio composto dalle PMI ÉireComposites e Plasma Bound e dall’Università tecnologica di Dublino ha ottenuto un finanziamento governativo di 2,5 milioni di euro per il progetto Ad Astra, che ha l’obiettivo di promuovere l’adozione di materiali compositi leggeri in diverse fasi del processo produttivo dell’industria aerospaziale. Il lavoro sarà sostenuto nell’ambito del DTIF (DISRUPTIVE TECHNOLOGIES INNOVATION FUND) Call 5, guidato dal governo irlandese e da Enterprise Ireland….

Leggi tutto…

AIMPLAS e TNO hanno concluso il progetto ELIOT, che prevede una revisione completa delle tecnologie di riciclaggio per compositi e biocompositi. Durante i test sono stati valutati dodici metodi applicati a sei diversi materiali. La solvolisi e la pirolisi sono risultate le alternative più promettenti per la produzione su larga scala. La pirolisi, tuttavia, ha dimostrato di avere costi economici ed ambientali maggiori rispetto alla solvolisi, dal momento che genera il 17% in più di anidride carbonica e sviluppa il doppio del calore….

Leggi tutto…

In occasione dell’evento JEC Forum ITALY – organizzato da JEC Group in collaborazione con Assocompositi – del prossimo 6-7 giugno 2023 a Bologna, Leonardo Spa terrà un intervento all’interno della sessione “Nuovi modelli per l’innovazione e nuove tecnologie”. Disponibile ora l’abstract dello speech!…

Leggi tutto…