SMC per l’aeronautica


The aviation industry is one of the branches with the highest growth during the last years. Lightweight design and the use of lightweight materials such as carbon fiber reinforced plastics are important key aspects for meeting the rising need for fuel-efficient civil aircraft in the future.

For the cost-efficient and lead-time-related production of aircraft structures or components the development of innovative manufacturing technologies is necessary.

In this context the combination of pre-impregnated continuous fiber reinforcements and sheet molding compounds reinforced by long fibers in a one-shot compression process is really promising.

By using this hybrid material and this process technology functional and lightweight composite components can be realized in a cost-saving way and with short lead times. The direct implementation of metal components such as inserts, sleeves and plates promises further functional integration.

Polynt Composites has invested many efforts in research and development for new class of thermoset reinforced materials to react to the increasing aircraft market requests. In particular it has been launched a new range of SMC for aircraft industries in its German plant in Miehlen (near Frankfurt) such as:

  • HUP 27: The SMC described by HUP 27 is developed for the fire containment requirements for cargo areas and fulfills the FAR requirements according FAR 25 App. F, Part I + V and the AITM 3.005.
  • HUP 63: The SMC described by HUP 63 is developed for the fire containment requirements for cabin and interiors and fulfills the FAR requirements according FAR 25 App. F, Part I + V and the AITM 3.005.

Both SMC can be co-molded with carbon fiber reinforcement (fabrics or unidirectional) impregnated with the same thermosetting resins in order to give the same continuity on the organic phase.

Figura 1

Product innovation is important for Polynt Composites business and it is the reason why the company constantly works with customers to create solutions.

Polynt Composites Customer Service and Technical Service teams are appreciated for their customer focus, offering the best service even after its products have left manufacturing.

Figura 2


Leggi anche

ITER, il progetto internazionale che vanta il più grande impianto di fusione sperimentale al mondo, realizzerà un reattore a fusione nucleare di tipo sperimentale con componenti in fibra di vetro per la struttura di supporto del magnete del reattore termonucleare …

Leggi tutto…

Tre studenti della MIT AeroAstro, il dipartimento e aereonautica e astronautica dell’Istituto di Tecnologia del Massachussetts, hanno deciso di intraprendere la sfida di realizzare le componenti di un motore a razzo con materiali compositi utilizzando la stampante Markforged Mark Two con tecnologia CFF in grado di creare parti strutturali capaci di resistere ai carichi radiali…

Leggi tutto…

Il primo esemplare 787-10 prodotto dal colosso americano dell’aviazione fisserà un nuovo standard globale nella scelta di materiali compositi nel risparmio di carburante. Circa 3mila persone hanno assistito all’evento nello stabilimento del costruttore a North Charleston, in Carolina del Sud. Le prestazioni superiori di Dreamliner, permetteranno a Singapore Airlines di collegare tutti i punti della regione e di offrire agli operatori asiatici la flessibilità giusta per volare verso l’Oceania, l’Africa e l’Europa…

Leggi tutto…

I leader del mercato russo dei compositi – UMATEX Group (ROSATOM), AeroComposit (UAC), Prepreg-ACM (RUSNANO) – hanno presentato, alla recente fiera internazionale JEC World 2018 a Parigi, i progetti d’investimento nel settore ingegneria aeronautica, costruzione navale, energia eolica, edilizia, industria automobilistica e attrezzature sportive…

Leggi tutto…

Il futuro e lo sviluppo produttivo dei settori Aerospaziale, Aeronautico, Motorsport, Automotive&Luxury cars, Eolico e Nautico è orientato verso la ricerca e l’innovazione dei materiali compositi in particolare quelli a matrice polimerica o FRP, Fiber Reinforced Polymer e le fibre di carbonio. Professionisti, ingegneri e tecnici, che ne conoscono caratteristiche e potenzialità e sanno sfruttarne e guidarne al meglio la performance, sono oggi alcune delle figure più ricercate da tutte le principali realtà industriali e produttive….

Leggi tutto…