The next generation of hydrogen powered drone

The e-Drone Zero is a powerful, long endurance quadcopter, in a compact package managed by one of the most advanced artificial intelligence powered drone operating systems around. It is fine tuned to pioneer intelligent productivity, advanced security and the newest available technologies.

As a result of a Skycorp partner company seeking to extend the flight-time of a small commercial drone by over three times than possible with traditional Lithium-ion polymer batteries, hydrogen fuel cells, were selected as an alternative power source.

In addition to improved flight-time, the use of hydrogen fuel cells as the drone power source provides less downtime due quick refuelling and increased pay load capabilities.

The aim became to maximise productivity, capabilities, security and safety features of the product, with the highly automated AI operating system capable of running complex operations while advanced security is provided via NATO validated military level encryption. Additional safety features include computer vision assisted obstacle avoidance and various failure management features.

Marek Alliksoo, CEO at Skycorp, said: «It’s great to be going to the limits of current drone capabilities to see how far you can push, all you need is a great team, fantastic partners who’ve been doing the same in their respective fields and then putting it all together. Although this is still just a first step in enabling some of the dreams of what the future could hold. »

Applications for the e-Drone Zero range from Surveillance & Security to demanding Survey, Mapping and Inspection tasks in a wide range of environments, however Skycorp expects to see the scope of use widened as the number of customers increases.

Marek Alliksoo added: «We’ve already started working with one of the most innovative Mobile Mapping companies around to test the advantages of combining car and drone-based results on their platform. Considering what they have in store for the future of Smart Cities it would be fantastic to be able to help out. »

More information: WWW.SKY-CORP.EU


Leggi anche

Plataine, fornitore di soluzioni di AI e Industrial IIoT per l’ottimizzazione della produzione, ha intrapreso una collaborazione con l’Advanced Technologies Lab for Aerospace Systems (ATLAS), parte del National Institute for Aviation Research (NIAR) della Wichita State University, per esplorare le possibilità di evoluzione digitale dei processi di produzione di compositi avanzati, grazie all’analisi dei dati….

Leggi tutto…

Un consorzio composto dalle PMI ÉireComposites e Plasma Bound e dall’Università tecnologica di Dublino ha ottenuto un finanziamento governativo di 2,5 milioni di euro per il progetto Ad Astra, che ha l’obiettivo di promuovere l’adozione di materiali compositi leggeri in diverse fasi del processo produttivo dell’industria aerospaziale. Il lavoro sarà sostenuto nell’ambito del DTIF (DISRUPTIVE TECHNOLOGIES INNOVATION FUND) Call 5, guidato dal governo irlandese e da Enterprise Ireland….

Leggi tutto…

AIMPLAS e TNO hanno concluso il progetto ELIOT, che prevede una revisione completa delle tecnologie di riciclaggio per compositi e biocompositi. Durante i test sono stati valutati dodici metodi applicati a sei diversi materiali. La solvolisi e la pirolisi sono risultate le alternative più promettenti per la produzione su larga scala. La pirolisi, tuttavia, ha dimostrato di avere costi economici ed ambientali maggiori rispetto alla solvolisi, dal momento che genera il 17% in più di anidride carbonica e sviluppa il doppio del calore….

Leggi tutto…

In occasione dell’evento JEC Forum ITALY – organizzato da JEC Group in collaborazione con Assocompositi – del prossimo 6-7 giugno 2023 a Bologna, Leonardo Spa terrà un intervento all’interno della sessione “Nuovi modelli per l’innovazione e nuove tecnologie”. Disponibile ora l’abstract dello speech!…

Leggi tutto…

Nell’ottica di rendere più sostenibile l’industria aerospaziale, i compositi a sandwich possono sostituire i termoindurenti tradizionali nella creazione di parti strutturali degli aerei, senza rinunciare alla resistenza in ambienti estremi o in situazioni di carico imprevisto. EconCore sta lavorando con Airbus, Fraunhofer e il Politecnico della Danimarca (DTU) alla realizzazione di un timone sostenibile per un aeromobile in compositi a nido d’ape….

Leggi tutto…